North Carolina - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Susan Eekelen - WaarBenJij.nu North Carolina - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Susan Eekelen - WaarBenJij.nu

North Carolina

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Susan

15 Mei 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zo na nog 2 relaxte zonnige dagen in Miami heb ik het vliegtuig weer gepakt. Nu ben ik door gevlogen naar Raleigh North Carolina. Hier heb ik op de luchthaven mijn vader opgewacht die wat later op de dag zou landen.

Samen zijn we na het ophalen van de huurauto naar Chapel hill gereden. Deze plaats op een paar kilometer van Raleigh staat bekend om zijn universiteit. Van de 50.000 inwoners zijn er 20.000 studenten.
We zaten hier in een luxe hotel, net even iets anders dan de meeste hostels waar ik tot nu toe heb gezeten.

Omdat mijn vader hier een congres had moest hij natuurlijk overdag werken, maar ik heb me prima vermaakt met shoppen en het verkennen van de campus.

Gister avond zijn we nog uit eten geweest met een aantal vrienden van mijn ouders. Lekker sushi gegeten. En vanochtend heeft me vader me bij Jessy afgezet een Nederlandse vriendin van mijn moeder. Samen met Jessy en de kids ben ik koffie wezen drinken met de Nederlandse delegatie hier. Heel leuk om de mensen te zien waar ik al zo vaak over gehoord heb.
Vanavond blijf ik bij Jessy slapen en morgen vertrek ik in de ochtend naar Boston. Hoe de verdere trip er uit gaat zien weet ik nog niet. Het is een beetje weersafhankelijk. Op het moment is heel de oostkant van de USA gehuld in wolken en regen. En zo blijft de voorspeling de komende week ook nog.

x Susan

foto 1+2 mam je huis staat er nog, alleen wonen er nu vreenden in.
foto 3 een klein onderdeel van de NCU campus, in de USA hebben ze toch beter begrepen hoe je zoiets bouwt, ruim en veel parken.
foto 4 sarah dukes gardens
foto 5 lake Jordan
foto 6 uit eten met vrienden

  • 15 Mei 2008 - 21:27

    Mam:

    Hallo Susan
    Als ik zo ons huis zie en die foto van Kathy en Nancy bij Sushie Thai krijg ik accuut weer heimwee.
    Groetjes aan Jessy.
    Knuffel, mam.

  • 16 Mei 2008 - 13:23

    Marijke:

    Hey Meis,
    Wat bende gij toch een geweldige trip aan het maken!! Helaas kan ik de foto's hier niet zien.. Ik ben met iemand uit North Carolina aan het reizen. Hij woont in/aan Wrightsville Beach, ken je dat?? Lachen!! Geniet er nog van en tot over 2 maanden alweer...
    Dikke x Marijke

  • 16 Mei 2008 - 15:42

    Marjon L.:

    Hey,

    Nu even wat luxer leven is toch ook niet zo erg??? Leuk dat je daar nog wat bekenden hebt gezien/ontmoet. En ik vind het niet gek dat je moeder heimwee krijgt....naar zo`n huis in zo`n land zou ik ook heimwee krijgen!!! Geniet er nog van! En wanneer kom je nu precies naar huis?

    Kus Marjon

  • 18 Mei 2008 - 01:34

    Petra Glorie:

    Hoi Susan,
    Vond het leuk om je op de koffie donderdag te ontmoeten en wens je nog leuke weken in Amerika toe!
    Groetjes Petra

  • 18 Mei 2008 - 08:41

    Carolien:

    Wat gezellie om je vader weer even te zien!
    De plannen zijn dus nog niet helemaal duidelijk, nou we horen het vanzelf wel. Geniet er nog maar even heeeeeel erg van!

    Meidenweekend was super gezellig. We hebben golf gespeeld! Er zaten wat natuurtalenten tussen hoor.

    Liefs Carolien

  • 19 Mei 2008 - 11:49

    Marjon:

    Hey Suus,

    Ziet er iid heel erg mooi uit daar. Wat een gaaf huis zeg. Meidenweekend was heel gezellig. Was echt lachen dat golfen. Gelukkig zijn jij en Marijke de volgende keer er weer bij. Ben wel blij dat je weer lekker naar huis komt. Geniet nog van de resterende tijd. Ben benieuwd waar je nog allemaal heen gaat.

    Dikke kus Marjon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Ja het is dan eindelijk zover. Over een kleine 3 weken vertrek ik naar Costa Rica. De eerste 5 weken zal ik verblijven in het plaatsje San Rafael de Coronado. Dit is een klein plaatsje dat ongeveer 10 kilometer van de hoofdstad San Jose ligt. In San Rafael ligt de Talenschool op een oude koffieplantage, waar ik op 18 februari begin met een vier weekse cursus Spaans. Wanneer de vier weken erop zitten trek ik verder naar het westen naar het plaatsje Jaco Beach. Zoals de naam al zegt ligt het aan zee. Jaco Beach is vooral heel geliefd bij de surfers. Wellicht gaan ik dus ook nog even een cursus surfen volgen, naast de vier weken Spaanse les die ik hier wederom ga volgen. Natuurlijk zal ik in de acht weken dat ik Spaans ga leren niet alleen met mijn hoofd in de boeken zitten. Ik wil zo veel mogelijk van het land zien en te weten komen, dus er zullen genoeg uitstapjes worden gemaakt. Wanneer mijn Spaanse les er helemaal op zit heb ik nog acht weken om rond te gaan trekken in Costa Rica Panama en Nicaragua. Hoe de route precies gaat lopen, dat weet ik nog niet dat zien we te plekken wel. Mocht je mijn verhalen willen volgen dan kun je ze dus op mijn site blijven lezen, reacties kun je natuurlijk ook altijd kwijt.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 14465

Voorgaande reizen:

11 Februari 2008 - 02 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: